Triger kayışı neden değiştirilmelidir?

Triger kayışı neden değiştirilmelidir?

Triger kayışı, kauçuk malzemeden üretilmiştir. Kauçuk kayış, yapısı gereği motorun sıcaklığından dolayı sertleşir ve sonrasında çatlayabilir ya da kayışın dişleri kopabilir.

Krank mili ile eksantrik mili arasında bağlantıyı sağlayan ve böylece supapların açılıp kapanmasında rol oynayan parçanın ismi triger kayışıdır. Ayrıca birçok otomobil modelinde soğutucu sıvının motora ulaşmasında da görev alır. Kompozit bir yapıya sahip olan kayış içerisinde kauçuk ve metal gibi malzemeler bulunur.

Triger Kayışının Ömrü Ne Kadar?

Tıpkı araç lastiklerinde olduğu gibi triger kayışında da çoğunlukla kauçuk malzeme kullanılmaktadır. Kauçuk, otomobilin genelinde kullanılan metal gibi materyallere göre daha kısa ömürlüdür. Bu nedenle triger kayışı, şartlara göre değişse bile ortalama 3 yıllık ömre sahiptir. Bu süre dolduğu zaman değiştirilmesi gerekir.

Triger Kayışı Değişimi Ne Zaman Yapılır?

Triger kayışının değişimi sadece ömrünü doldurduğu zaman gerçekleştirilmez. 3 yıldan kısa süre içerisinde 90 bin kilometre katedildiyse triger kayışı kontrol edilir ve çoğunlukla değiştirilir. Kısacası 90 bin kilometre ya da 3 yıl içerisinde kayış değiştirilmelidir.

Triger Zinciri Nedir?

Triger zinciri ile kayış arasında yaptıkları iş bakımından herhangi fark bulunmamaktadır. Triger zinciri genellikle değişim imkanının çok daha zor olduğu boksör tipi gibi motorlarda kullanılmaktadır. Ömürleri çok daha uzun ve yıpranma oranları çok daha azdır.

Periyodik Bakımlarda Triger Seti Değiştirilir mi?

Kayış ya da zincir formatında olabilen ve içerisinde gergi bilyesi ile devirdaim pompası da bulunan triger seti, periyodik bakımlarda değiştirilebilmektedir. Bu işlem iki şekilde gerçekleşmektedir. Birinci değişim süresi 3. yıl ya da 90 bin kilometre ve takip eden aynı süreli bakımlarda gerçekleşir. İkincisi ise herhangi bir problemin tespiti durumunda olur.

Triger Kayışı Koparsa Ne Olur?

Triger setinde yer alan kayış ya da zincirin kopması durumunda kullanıcıların yaşayabileceği sorunlar şunlardır

  • Supap zamanlaması ve çalışması istenildiği gibi olmaz.
  • Pistonlar ile supaplar çarpışır ve bu parçalar zarar görür.
  • Motor durur.

 

Genellikle triger setinde bir hata ortaya çıktığı zaman yüksek bir ses duyulur ve sesin ardından otomobil durur. Bu andan itibaren araç hareket ettirilmemeli ve yol yardımı talep edilmelidir.

Paylaş